13.7.04

Top new media: il diario di una squillo

Sono proprio out, non conoscevo Belle de Jour. Eppure il diario della "call girl" londinese è stato messo tra i primi 10 new media nella classifica del Guardian sui "most powerful movers and shakers in one of the UK's most vibrant industries". Misbehaving ha qualcosa da osservare (i parametri su cui è stata stilata la classifica sono influenza culturale, economia e politica): "Yes, belle de jour, keeper of the "diary of a London call girl" clearly has more cultural influence, economic clout and political power in the British new media sphere than any other woman (with the single exception of Meg Whitman, US chief executive of eBay). What was Tessa Jowell thinking when she took the position of Secretary of State for Culture, Media and Sport? Why is Liz Cleaver wasting her energies as Controller of Learning and Interactive at the BBC? I realise that The Guardian is just trying to show that they're with it, and belle de jour is a more titillating entry than last year's 'A blogger', but they really need to get over it".
In ogni caso, a me leggere la bella di giorno un po' mi annoia. E' che se si tratta di vita vera non è molto appassionante, preferisco la letteratura. E se è letteratura mascherata da vita vera è ancora peggio.